loading...

eshghozendegi

eshghozendegi

بازدید : 782
11 زمان : 1399:2

شما در مورد انتخاب خانواده خودتان حق هيچ نوع انتخابي را نداريد، ولي نحوه تاثير اعضاي خانواده تان بر روي شما يك موضوعي مي باشد كه شما در آن حق انتخاب داريد.

به منظور اينكه بتوانيد بدون دريافت حمايت از طرف خانواده يك زندگي خوبي داشته باشيد، بايد رابطه تان را با دوستان و آشنايان خودتان افزايش دهيد.

از طريق عضو شدن در باشگاه هاي محلي و يادگيري فعاليت هاي جديد، خودتان را سرگرم كنيد.

در كل سعي كنيد كه مدت زمان كمتري را در كنار افراد منفي، كه شامل اعضاي خانواده تان هم مي باشند، سپري كنيد و در مورد رفتارهايي كه قبول خواهيد كرد يا قبول نخواهيد كرد، يك سري محدوديت هايي را مشخص كنيد.

ايجاد يك محيط اجتماعي حمايت كننده

1. به دوستانتان اعتماد كنيد.


در صورتي كه افراد نزديكتان به شما آسيب زده باشند، نكته مهمي كه همواره بايد مد نظر داشته باشيد عبارت از احتمال وجود داشتن رفتارهاي مثبت و خوب در ساير افراد مي باشد.

در مورد كارهايي خوبي كه ساير افراد براي شما انجام داده اند، فكر كنيد.

شايد نوشتن اين موارد و مرور كردن آنها باعث شود كه مجددا به ساير افراد اعتماد كنيد. بعد از اين كار، به دنبال دوستاني باشيد كه علايق مشتركي با شما دارند و مي توانند در دستيابي به اهداف زندگي تان به شما كمك كنند.

بعد از آنكه در مورد دوستانتان يك مقدار شناخت به دست بياوريد، بيان كردن نگراني تان در مورد اعتماد به ساير افراد مي تواند يك مورد مناسبي باشد.

همچنين در صورتي كه دوستانتان يا ساير افراد بخواهند كه بستگان شما را ببينند، مي توانيد بگوييد كه "من مطمئن نيستم كه اين كار خوب باشد؛ در يك فرصت مناسب دليل اين مورد را به شما بيان خواهم كرد."

در صورتي كه با خانواده تان زندگي مي كنيد، سعي كنيد كه در يك جاي ديگري با دوستانتان ملاقات داشته باشيد. اين كار باعث خواهد شد كه يك فاصله اي مابين اين دو گروه ايجاد شود. همچنين شما مي توانيد همواره به صورت آنلاين با دوستان خودتان چت كنيد و از داشتن ملاقات رو در رو با دوستانتان امتناع كنيد.

2. برنامه ريزي تان به نحوي باشد كه شب ها را در بيرون از خانه بمانيد.

سعي كنيد كه به عنوان يك گروه، فعاليت هاي جديد و سرگرم كننده اي را با هم انجام دهيد.

اين تجربيات باعث خواهند شد كه شما با هم ارتباط برقرار كنيد و همچنين باعث خواهد شد در زمان هايي كه كنار دوستانتان قرار مي گيريد، حرف هاي زيادي براي گفتن داشته باشيد.

در صورتي كه دوستتان مشغول كارهاي ديگري باشد، خودتان تنهايي براي شام خوردن يا فيلم ديدن به بيرون برويد. همچنين لذت بردن از مصاحبت كردن با ديگران هم اهميت زيادي دارد.

در صورتي كه شما داراي خانواده بزرگي باشيد و به حمايت شدن از طرف ساير افراد عادت كرده باشيد، تشويق كردن خودتان براي انجام دادن برخي فعاليت ها به صورت مجزا يك ايده خوبي خواهد بود.

اين كار منجر به ايجاد اعتماد به نفس در شما خواهد شد و به شما اثبات خواهد كرد كه خودتان هم مي توانيد تقريبا همه كارها را به تنهايي انجام دهيد.

همچنين يك سري فعاليت هاي تك به تك يا گروهي كوچكي انجام دهيد، همانند ملاقات كردن با يك دوست در كافه يا پياده روي كردن به همراه يك فرد ديگر.

اين فعاليت ها باعث خواهند شد كه آرامش بيشتري به دست بياوريد و تمركز بيشتري بر روي مكالمه تان داشته باشيد.

اين كار از طريق تقويت نقاط مشترك به شما كمك خواهد كرد تا يك سري روابطي ايجاد كنيد و آن را تقويت كنيد؛ همچنين اين فعاليت ها به شما كمك خواهند كرد تا قابل اعتماد بودن يك فردي را تشخيص دهيد.

3. دعوت هاي صورت گرفته را بپذيريد.

در صورتي كه برخي از دوستانتان از شما بخواهند كه يك فعاليتي را با هم انجام دهيد يا به يك كلاسي برويد، با پيشنهاد آنها موافقت كنيد.

در صورتي كه به دوستانتان نشان دهيد كه مي توانند در زمان هاي خوب به شما دسترسي داشته باشند، احتمالا اين كار باعث خواهد شد كه در موقعيت هاي سخت هم به شما اعتماد كنند.

همچنين موافقت كردن با پيشنهادات آنها باعث خواهد شد كه آنها شما را به عنوان فردي در نظر بگيرند كه مي توانند با آن فرد صحبت كنند و يك سري كارهاي سرگرم كننده اي را به همراه آن فرد انجام دهند.

از طريق موافق كردن با پيشنهادات بيان شده، طرف مقابلتان را ترغيب به ارتباط برقرار كردن با خودتان كنيد.

در صورتي كه نتوانيد با درخواست آنها موافقت كنيد، در همان مكالمه با هم براي انجام دادن همان فعاليت (يا يك فعاليت ديگر) در يك زمان مناسب ديگري برنامه ريزي كنيد تا به آنها نشان بدهيد كه رابطه تان با اين فرد براي شما اهميت دارد.

همچنين اين بدان معناست كه شما مي توانيد وي را به عنوان يك منبع عاطفي و مورد اعتماد در نظر بگيريد.

كارهاي صورت گرفته از دوستتان را جبران كنيد. در صورتي كه دوستتان شما را به بيرون رفتن دعوت كرده باشد، سعي كنيد كه شما هم وي را به يك كار ديگري دعوت كنيد.

براي مثال مي توانيد وي را دعوت كنيد كه با هم به يك رستوران جديد برويد. يا مي توانيد همراه با هم به خريد برويد.

همچنين مشغول نگه داشتن خودتان باعث خواهد شد كه ذهنتان درگير مسائل خانواده نباشد.

4. به باشگاه هاي سرگرمي ملحق شويد.

در صورتي كه شما با خانواده تان زندگي كنيد يا در سن مدرسه باشيد، مشاركت كردن در چنين باشگاه هايي يك فرصتي را براي شما ايجاد خواهد كرد تا در بيرون از خانه، لحظات مثبت و خوبي را داشته باشيد.
همچنين زماني كه بيرون از مدرسه هستيد، نحوه و ميزان اجتماعي شدن و گسترش دادن محيط اجتماعي خودتان در خارج از محيط خانوادگي، به خود شما بستگي دارد.

به دنبال پيدا كردن يك سري از گروه هاي آنلاين موجود در محل زندگي خودتان باشيد كه علايق و سرگرمي هاي مشتركي با شما دارند.

براي مثال، در صورتي كه شما اسب دوست داشته باشيد، سعي كنيد كه به يك گروه اسب سواري موجود در محل خودتان بپيونديد.

يا با مركز سرگرمي محلي خودتان ارتباط برقرار كنيد و در مورد تيم هاي ورزشي داخلي بزرگسالان اطلاع كسب كنيد.

اين نوع فعاليت ها مي توانند شما را در عصر ها و آخر هفته هايي كه بيكار هستيد و برنامه خاصي نداريد، مشغول و سرگرم نگه دارند.

همچنين شما براي دريافت حمايت اضافي مي توانيد به يك گروه كليسايي محلي ملحق شويد.

اين كار براي ايجاد يك آرامش مناسب به منظور فكر كردن در مورد منافع شخصي هم مفيد مي باشد.

5. به منظور يادگيري موارد جديد، در كلاس هاي مختلفي شركت كنيد.

انسان از مدت ها قبل به اين شناخت دست يافته است كه انجام دادن وظايف جديد باعث مي شود كه ذهنش سرزنده و مشغول باشيد.

با اين جود، اين كار از طريق تقويت كردن اعتماد به نفس شما و توانايي مربوط به حل مسئله، براي بهزيستي عاطفي شما هم مناسب خواهد بود.

به صورت آنلاين در مورد كلاس هاي بزرگسالان يا سالمندان ارائه شده در منطقه خودتان تحقيق كنيد. يا در صورتي كه يك فرد جواني باشيد، در يك سري فعاليت هاي سرگرم كننده كه براي افراد جوان در نظر گرفته شده اند، شركت كنيد.

شركت كردن در يك كلاس ورزشي، همانند يوگا همچنين به شما كمك مي كند تا يك بدن سالم و فعالي داشته باشيد.

همچنين درخواست كمك كردن از يك فرد باتجربه در اين كلاسها يك روش مناسبي براي گسترش دادن محيط اجتماعي تان مي باشد كه در خارج از محيط خانوادگي داريد.

در صورتي كه فكر مي كنيد اعضاي خانواده تان از ماجراجويي هاي جديدتان حمايت نخواهند كرد، در رابطه با اين موارد با آنها بحث نكنيد. شما در حين تجربه كردن موارد جديد در يك موقعيت مخاطره آميز قرار خواهيد گرفت و نياز داريد كه اظهارنظرهاي مثبت و روحيه بخشي را بشنويد.

در صورتي كه شما يك فرد جواني باشيد و همچنان با خانواده تان زندگي كنيد، شايد براي تامين هزينه هاي مربوط به اين تجربيات رسانه اي اضافي مجبور باشيد كه يك كار نيمه وقتي را انجام دهيد. اين موقعيت مي تواند يك فرصت مناسبي براي شما باشد.

مشغول شدن به يك كار باعث خواهد شد كه شما براي يك مدت زماني دور از محيط خانواده خودتان باشيد و همچنين مي توانيد با همكاران خودتان رابطه دوستي برقرار كنيد!

6. براي موارد مختلفي داوطلب شويد.

اين كار باعث خواهد شد كه در يك زمان خاصي مشاهده كنيد كه هر فردي داراي شرايط متفاوتي مي باشد. همچنين ممكن است كه شما در حين داوطلبانه انجام دادن يك كاري علايق جديدي پيدا كنيد، علايقي همانند آشپزي كردن يا نقاشي كردن.

به منظور داوطلب شدن براي فعاليت هايي كه در منطقه خودتان وجود دارد به صورت آنلاين جستجو كنيد و به منظور كسب اطلاعات بيشتر، به صورت مستقيم با اين آژانس ها ارتباط برقرار كنيد.

نسبت به اين موضوع مطلع باشيد كه داوطلب شدن در برخي گروه هاي خاص، همانند گروه مربوط به افرادي كه با خشونت خانوادگي مواجه هستند، باعث اجبار شما براي برقراري ارتباط نزديك تر با خانواده خواهد شد.

به جاي داوطلب شدن در چنين فعاليت هايي سعي كنيد در مواردي داوطلب شويد كه منجر به بهبود وضعيت رواني شما مي شوند و همچنين به شما كمك مي كنند.


جدا شدن از يك چرخه منفي

1. يك فاصله اي مابين خودتان و بستگانتان ايجاد كنيد.

در صورتي كه با خانواده تان زندگي مي كنيد، سعي كنيد از مكان هاي مشترك، همانند اتاق نشيمن، دوري كنيد. در صورتي كه به صورت مستقل زندگي مي كنيد، سعي كنيد خانواده تان را كمتر ببينيد.

از پاسخ دادن به تماس هاي تلفني و پيام هاي متني بيش از پيش اجتناب كنيد.

از طريق ملاقات نداشتن با اعضاي خانواده يا دعوت نكردن از آنها، فاصله فيزيكي بيشتري مابين خودتان و خانواده تان ايجاد كنيد. شما انرژي محدودي داريد و جدا كردن افراد منفي از زندگي تان باعث خواهد شد كه انرژي بيشتري را صرف افراد مثبت كنيد.

در صورتي كه بستگان شما دليل فاصله ايجاد شده را از شما بپرسند، مي توانيد به آنها بگوييد كه "اخيرا برنامه من خيلي شلوغ شده است" و از آنها جدا شويد.

اين نكته را در نظر داشته باشيد كه زمانيكه يك سري افراد به دريافت يك پاسخ خاص از شما عادت كرده باشند و به صورت ناگهاني چنين پاسخي از طرف شما بيان شود، طبيعي خواهد بود كه آنها قبل از پذيرفتن اين پاسختان تلاش كنند كه آن را تغيير دهند. زمانيكه تلاش مي كنيد كه يك فاصله اي را مابين خودتان و يك سري از افراد ايجاد كنيد، خودتان را براي چنين فشارهايي آماده كنيد.

2. گفتن "نه" را به ياد داشته باشيد.

بخشي از فرآيند مربوط به ايجاد مرزها و محدوديت ها عبارت از يادگيري مواردي مي باشد كه دوست داريد يا دوست نداريد در مورد افراد خاصي انجام بدهيد.

در صورتي كه شما مجبور به نگه داشتن يك رابطه اي با يك فردي باشيد، شايد خودتان بخواهيد يك سري برنامه هايي را مشخص كنيد.

در اين صورت برنامه ريزي ها بر مبناي شرايط شما و جايي كه در آن راحت هستيد، صورت خواهند گرفت و همچنين مدت زمان محدودي به طول خواهند كشيد.

در صورتي كه اعضاي خانواده تان از شما بخواهند كه يك كاري را انجام بدهيد كه به يك نحوي براي بهزيستي تان مضر مي باشد، فقط به آنها "نه" بگوييد. اين احساس را نداشته باشيد كه بايد به آنها توضيح دهيد، چرا كه زمان شما متعلق به خودتان مي باشد.

البته اگر شما با خانواده تان زندگي كنيد، با قواعد و درخواست هاي بيشتري از طرف آنها مواجه خواهيد شد.

بنابراين در حين گفتن "نه" با احتياط عمل كنيد و اين پاسخ شما (در حالت اميدوارانه) جدي گرفته خواهد شد.

3. در كلاس هاي سرپرتي شركت كنيد.

در صورتيكه نگران نوع زندگي خانوادگي تان باشيد كه والدينتان ايجاد كرده اند، مي توانيد از طريق مشاركت كردن در كلاس هاي مربوط به مراقبت از كودك يا سرپرستي، ترس هاي خودتان را كاهش دهيد و يك سري موارد مناسبي را آموزش ببينيد. اين مربي ها به شما نشان خواهند داد كه يك سيكل خانوادگي منفي نبايد تكرار شود.

همچنين آنها به شما آموزش خواهند داد كه كدام يك از اقدامات سرپرستي مفيد مي باشند و كدام يك از آنها مضر هستند.

شما از طريق ارتباط برقرار كردن با بيمارستان محلي خودتان مي توانيد در مورد كلاس هاي سرپرستي موجود اطلاع كسب كنيد.

به احتمال خيلي زياد اين بيمارستان ها يك سري كلاس هايي را در مورد موضوعات سرپرستي برگزار بكنند.

همچنين اكثر اين كلاس ها براي افرادي كه در آينده نزديك پدر يا مادر خواهند شد، به صورت رايگان برگزار مي شود.

4. به يك مشاور مراجعه كنيد.

در صورتي كه به مدرسه مي رويد، مي توانيد به مشاور مدرسه تان مراجعه كنيد؛ معمولا اين مشاوره به صورت رايگان در دسترس مي باشد.

در برخي مواقع دسترسي داشتن به يك فرد بدون تعصب براي شنيدن نگراني هايتان مي تواند براي شما مفيد باشد.

در صورتي كه شما مدلبندي روابط خودتان با والدينتان باشيد، مي توانيد به يك مشاور ارتباطات مراجعه كنيد.

تعداد جلسات شما با مشاور به دلخواه شما خواهد بود. همچنين شما مي توانيد به صورت مجزا يا به همراه همسر خودتان به مشاوره مراجعه كنيد

بحث كردن در مورد سابقه خانوادگي تان با يك مشاور نشان خواهد داد كه عامل ايجاد روابط منفي يا مشكل زا شما نمي باشيد. شما فقط در قبال انتخاب ها و اقدامات خودتان مسول هستيد.

همچنين كتاب هاي مناسبي در اين حوزه وجود دارند كه نحوه مشخص كردن و اعمال كردن محدوديت ها مناسب و ايجاد روابط سالم تر را به شما آموزش مي دهند. همچنين شما مي توانيد به گروه هاي حمايت كننده ملحق شويد.

شما در مورد انتخاب خانواده خودتان حق هيچ نوع انتخابي را نداريد، ولي نحوه تاثير اعضاي خانواده تان بر روي شما يك موضوعي مي باشد كه شما در آن حق انتخاب داريد.

به منظور اينكه بتوانيد بدون دريافت حمايت از طرف خانواده يك زندگي خوبي داشته باشيد، بايد رابطه تان را با دوستان و آشنايان خودتان افزايش دهيد.

از طريق عضو شدن در باشگاه هاي محلي و يادگيري فعاليت هاي جديد، خودتان را سرگرم كنيد.

در كل سعي كنيد كه مدت زمان كمتري را در كنار افراد منفي، كه شامل اعضاي خانواده تان هم مي باشند، سپري كنيد و در مورد رفتارهايي كه قبول خواهيد كرد يا قبول نخواهيد كرد، يك سري محدوديت هايي را مشخص كنيد.

ايجاد يك محيط اجتماعي حمايت كننده

1. به دوستانتان اعتماد كنيد.


در صورتي كه افراد نزديكتان به شما آسيب زده باشند، نكته مهمي كه همواره بايد مد نظر داشته باشيد عبارت از احتمال وجود داشتن رفتارهاي مثبت و خوب در ساير افراد مي باشد.

در مورد كارهايي خوبي كه ساير افراد براي شما انجام داده اند، فكر كنيد.

شايد نوشتن اين موارد و مرور كردن آنها باعث شود كه مجددا به ساير افراد اعتماد كنيد. بعد از اين كار، به دنبال دوستاني باشيد كه علايق مشتركي با شما دارند و مي توانند در دستيابي به اهداف زندگي تان به شما كمك كنند.

بعد از آنكه در مورد دوستانتان يك مقدار شناخت به دست بياوريد، بيان كردن نگراني تان در مورد اعتماد به ساير افراد مي تواند يك مورد مناسبي باشد.

همچنين در صورتي كه دوستانتان يا ساير افراد بخواهند كه بستگان شما را ببينند، مي توانيد بگوييد كه "من مطمئن نيستم كه اين كار خوب باشد؛ در يك فرصت مناسب دليل اين مورد را به شما بيان خواهم كرد."

در صورتي كه با خانواده تان زندگي مي كنيد، سعي كنيد كه در يك جاي ديگري با دوستانتان ملاقات داشته باشيد. اين كار باعث خواهد شد كه يك فاصله اي مابين اين دو گروه ايجاد شود. همچنين شما مي توانيد همواره به صورت آنلاين با دوستان خودتان چت كنيد و از داشتن ملاقات رو در رو با دوستانتان امتناع كنيد.

2. برنامه ريزي تان به نحوي باشد كه شب ها را در بيرون از خانه بمانيد.

سعي كنيد كه به عنوان يك گروه، فعاليت هاي جديد و سرگرم كننده اي را با هم انجام دهيد.

اين تجربيات باعث خواهند شد كه شما با هم ارتباط برقرار كنيد و همچنين باعث خواهد شد در زمان هايي كه كنار دوستانتان قرار مي گيريد، حرف هاي زيادي براي گفتن داشته باشيد.

در صورتي كه دوستتان مشغول كارهاي ديگري باشد، خودتان تنهايي براي شام خوردن يا فيلم ديدن به بيرون برويد. همچنين لذت بردن از مصاحبت كردن با ديگران هم اهميت زيادي دارد.

در صورتي كه شما داراي خانواده بزرگي باشيد و به حمايت شدن از طرف ساير افراد عادت كرده باشيد، تشويق كردن خودتان براي انجام دادن برخي فعاليت ها به صورت مجزا يك ايده خوبي خواهد بود.

اين كار منجر به ايجاد اعتماد به نفس در شما خواهد شد و به شما اثبات خواهد كرد كه خودتان هم مي توانيد تقريبا همه كارها را به تنهايي انجام دهيد.

همچنين يك سري فعاليت هاي تك به تك يا گروهي كوچكي انجام دهيد، همانند ملاقات كردن با يك دوست در كافه يا پياده روي كردن به همراه يك فرد ديگر.

اين فعاليت ها باعث خواهند شد كه آرامش بيشتري به دست بياوريد و تمركز بيشتري بر روي مكالمه تان داشته باشيد.

اين كار از طريق تقويت نقاط مشترك به شما كمك خواهد كرد تا يك سري روابطي ايجاد كنيد و آن را تقويت كنيد؛ همچنين اين فعاليت ها به شما كمك خواهند كرد تا قابل اعتماد بودن يك فردي را تشخيص دهيد.

3. دعوت هاي صورت گرفته را بپذيريد.

در صورتي كه برخي از دوستانتان از شما بخواهند كه يك فعاليتي را با هم انجام دهيد يا به يك كلاسي برويد، با پيشنهاد آنها موافقت كنيد.

در صورتي كه به دوستانتان نشان دهيد كه مي توانند در زمان هاي خوب به شما دسترسي داشته باشند، احتمالا اين كار باعث خواهد شد كه در موقعيت هاي سخت هم به شما اعتماد كنند.

همچنين موافقت كردن با پيشنهادات آنها باعث خواهد شد كه آنها شما را به عنوان فردي در نظر بگيرند كه مي توانند با آن فرد صحبت كنند و يك سري كارهاي سرگرم كننده اي را به همراه آن فرد انجام دهند.

از طريق موافق كردن با پيشنهادات بيان شده، طرف مقابلتان را ترغيب به ارتباط برقرار كردن با خودتان كنيد.

در صورتي كه نتوانيد با درخواست آنها موافقت كنيد، در همان مكالمه با هم براي انجام دادن همان فعاليت (يا يك فعاليت ديگر) در يك زمان مناسب ديگري برنامه ريزي كنيد تا به آنها نشان بدهيد كه رابطه تان با اين فرد براي شما اهميت دارد.

همچنين اين بدان معناست كه شما مي توانيد وي را به عنوان يك منبع عاطفي و مورد اعتماد در نظر بگيريد.

كارهاي صورت گرفته از دوستتان را جبران كنيد. در صورتي كه دوستتان شما را به بيرون رفتن دعوت كرده باشد، سعي كنيد كه شما هم وي را به يك كار ديگري دعوت كنيد.

براي مثال مي توانيد وي را دعوت كنيد كه با هم به يك رستوران جديد برويد. يا مي توانيد همراه با هم به خريد برويد.

همچنين مشغول نگه داشتن خودتان باعث خواهد شد كه ذهنتان درگير مسائل خانواده نباشد.

4. به باشگاه هاي سرگرمي ملحق شويد.

در صورتي كه شما با خانواده تان زندگي كنيد يا در سن مدرسه باشيد، مشاركت كردن در چنين باشگاه هايي يك فرصتي را براي شما ايجاد خواهد كرد تا در بيرون از خانه، لحظات مثبت و خوبي را داشته باشيد.
همچنين زماني كه بيرون از مدرسه هستيد، نحوه و ميزان اجتماعي شدن و گسترش دادن محيط اجتماعي خودتان در خارج از محيط خانوادگي، به خود شما بستگي دارد.

به دنبال پيدا كردن يك سري از گروه هاي آنلاين موجود در محل زندگي خودتان باشيد كه علايق و سرگرمي هاي مشتركي با شما دارند.

براي مثال، در صورتي كه شما اسب دوست داشته باشيد، سعي كنيد كه به يك گروه اسب سواري موجود در محل خودتان بپيونديد.

يا با مركز سرگرمي محلي خودتان ارتباط برقرار كنيد و در مورد تيم هاي ورزشي داخلي بزرگسالان اطلاع كسب كنيد.

اين نوع فعاليت ها مي توانند شما را در عصر ها و آخر هفته هايي كه بيكار هستيد و برنامه خاصي نداريد، مشغول و سرگرم نگه دارند.

همچنين شما براي دريافت حمايت اضافي مي توانيد به يك گروه كليسايي محلي ملحق شويد.

اين كار براي ايجاد يك آرامش مناسب به منظور فكر كردن در مورد منافع شخصي هم مفيد مي باشد.

5. به منظور يادگيري موارد جديد، در كلاس هاي مختلفي شركت كنيد.

انسان از مدت ها قبل به اين شناخت دست يافته است كه انجام دادن وظايف جديد باعث مي شود كه ذهنش سرزنده و مشغول باشيد.

با اين جود، اين كار از طريق تقويت كردن اعتماد به نفس شما و توانايي مربوط به حل مسئله، براي بهزيستي عاطفي شما هم مناسب خواهد بود.

به صورت آنلاين در مورد كلاس هاي بزرگسالان يا سالمندان ارائه شده در منطقه خودتان تحقيق كنيد. يا در صورتي كه يك فرد جواني باشيد، در يك سري فعاليت هاي سرگرم كننده كه براي افراد جوان در نظر گرفته شده اند، شركت كنيد.

شركت كردن در يك كلاس ورزشي، همانند يوگا همچنين به شما كمك مي كند تا يك بدن سالم و فعالي داشته باشيد.

همچنين درخواست كمك كردن از يك فرد باتجربه در اين كلاسها يك روش مناسبي براي گسترش دادن محيط اجتماعي تان مي باشد كه در خارج از محيط خانوادگي داريد.

در صورتي كه فكر مي كنيد اعضاي خانواده تان از ماجراجويي هاي جديدتان حمايت نخواهند كرد، در رابطه با اين موارد با آنها بحث نكنيد. شما در حين تجربه كردن موارد جديد در يك موقعيت مخاطره آميز قرار خواهيد گرفت و نياز داريد كه اظهارنظرهاي مثبت و روحيه بخشي را بشنويد.

در صورتي كه شما يك فرد جواني باشيد و همچنان با خانواده تان زندگي كنيد، شايد براي تامين هزينه هاي مربوط به اين تجربيات رسانه اي اضافي مجبور باشيد كه يك كار نيمه وقتي را انجام دهيد. اين موقعيت مي تواند يك فرصت مناسبي براي شما باشد.

مشغول شدن به يك كار باعث خواهد شد كه شما براي يك مدت زماني دور از محيط خانواده خودتان باشيد و همچنين مي توانيد با همكاران خودتان رابطه دوستي برقرار كنيد!

6. براي موارد مختلفي داوطلب شويد.

اين كار باعث خواهد شد كه در يك زمان خاصي مشاهده كنيد كه هر فردي داراي شرايط متفاوتي مي باشد. همچنين ممكن است كه شما در حين داوطلبانه انجام دادن يك كاري علايق جديدي پيدا كنيد، علايقي همانند آشپزي كردن يا نقاشي كردن.

به منظور داوطلب شدن براي فعاليت هايي كه در منطقه خودتان وجود دارد به صورت آنلاين جستجو كنيد و به منظور كسب اطلاعات بيشتر، به صورت مستقيم با اين آژانس ها ارتباط برقرار كنيد.

نسبت به اين موضوع مطلع باشيد كه داوطلب شدن در برخي گروه هاي خاص، همانند گروه مربوط به افرادي كه با خشونت خانوادگي مواجه هستند، باعث اجبار شما براي برقراري ارتباط نزديك تر با خانواده خواهد شد.

به جاي داوطلب شدن در چنين فعاليت هايي سعي كنيد در مواردي داوطلب شويد كه منجر به بهبود وضعيت رواني شما مي شوند و همچنين به شما كمك مي كنند.


جدا شدن از يك چرخه منفي

1. يك فاصله اي مابين خودتان و بستگانتان ايجاد كنيد.

در صورتي كه با خانواده تان زندگي مي كنيد، سعي كنيد از مكان هاي مشترك، همانند اتاق نشيمن، دوري كنيد. در صورتي كه به صورت مستقل زندگي مي كنيد، سعي كنيد خانواده تان را كمتر ببينيد.

از پاسخ دادن به تماس هاي تلفني و پيام هاي متني بيش از پيش اجتناب كنيد.

از طريق ملاقات نداشتن با اعضاي خانواده يا دعوت نكردن از آنها، فاصله فيزيكي بيشتري مابين خودتان و خانواده تان ايجاد كنيد. شما انرژي محدودي داريد و جدا كردن افراد منفي از زندگي تان باعث خواهد شد كه انرژي بيشتري را صرف افراد مثبت كنيد.

در صورتي كه بستگان شما دليل فاصله ايجاد شده را از شما بپرسند، مي توانيد به آنها بگوييد كه "اخيرا برنامه من خيلي شلوغ شده است" و از آنها جدا شويد.

اين نكته را در نظر داشته باشيد كه زمانيكه يك سري افراد به دريافت يك پاسخ خاص از شما عادت كرده باشند و به صورت ناگهاني چنين پاسخي از طرف شما بيان شود، طبيعي خواهد بود كه آنها قبل از پذيرفتن اين پاسختان تلاش كنند كه آن را تغيير دهند. زمانيكه تلاش مي كنيد كه يك فاصله اي را مابين خودتان و يك سري از افراد ايجاد كنيد، خودتان را براي چنين فشارهايي آماده كنيد.

2. گفتن "نه" را به ياد داشته باشيد.

بخشي از فرآيند مربوط به ايجاد مرزها و محدوديت ها عبارت از يادگيري مواردي مي باشد كه دوست داريد يا دوست نداريد در مورد افراد خاصي انجام بدهيد.

در صورتي كه شما مجبور به نگه داشتن يك رابطه اي با يك فردي باشيد، شايد خودتان بخواهيد يك سري برنامه هايي را مشخص كنيد.

در اين صورت برنامه ريزي ها بر مبناي شرايط شما و جايي كه در آن راحت هستيد، صورت خواهند گرفت و همچنين مدت زمان محدودي به طول خواهند كشيد.

در صورتي كه اعضاي خانواده تان از شما بخواهند كه يك كاري را انجام بدهيد كه به يك نحوي براي بهزيستي تان مضر مي باشد، فقط به آنها "نه" بگوييد. اين احساس را نداشته باشيد كه بايد به آنها توضيح دهيد، چرا كه زمان شما متعلق به خودتان مي باشد.

البته اگر شما با خانواده تان زندگي كنيد، با قواعد و درخواست هاي بيشتري از طرف آنها مواجه خواهيد شد.

بنابراين در حين گفتن "نه" با احتياط عمل كنيد و اين پاسخ شما (در حالت اميدوارانه) جدي گرفته خواهد شد.

3. در كلاس هاي سرپرتي شركت كنيد.

در صورتيكه نگران نوع زندگي خانوادگي تان باشيد كه والدينتان ايجاد كرده اند، مي توانيد از طريق مشاركت كردن در كلاس هاي مربوط به مراقبت از كودك يا سرپرستي، ترس هاي خودتان را كاهش دهيد و يك سري موارد مناسبي را آموزش ببينيد. اين مربي ها به شما نشان خواهند داد كه يك سيكل خانوادگي منفي نبايد تكرار شود.

همچنين آنها به شما آموزش خواهند داد كه كدام يك از اقدامات سرپرستي مفيد مي باشند و كدام يك از آنها مضر هستند.

شما از طريق ارتباط برقرار كردن با بيمارستان محلي خودتان مي توانيد در مورد كلاس هاي سرپرستي موجود اطلاع كسب كنيد.

به احتمال خيلي زياد اين بيمارستان ها يك سري كلاس هايي را در مورد موضوعات سرپرستي برگزار بكنند.

همچنين اكثر اين كلاس ها براي افرادي كه در آينده نزديك پدر يا مادر خواهند شد، به صورت رايگان برگزار مي شود.

4. به يك مشاور مراجعه كنيد.

در صورتي كه به مدرسه مي رويد، مي توانيد به مشاور مدرسه تان مراجعه كنيد؛ معمولا اين مشاوره به صورت رايگان در دسترس مي باشد.

در برخي مواقع دسترسي داشتن به يك فرد بدون تعصب براي شنيدن نگراني هايتان مي تواند براي شما مفيد باشد.

در صورتي كه شما مدلبندي روابط خودتان با والدينتان باشيد، مي توانيد به يك مشاور ارتباطات مراجعه كنيد.

تعداد جلسات شما با مشاور به دلخواه شما خواهد بود. همچنين شما مي توانيد به صورت مجزا يا به همراه همسر خودتان به مشاوره مراجعه كنيد

بحث كردن در مورد سابقه خانوادگي تان با يك مشاور نشان خواهد داد كه عامل ايجاد روابط منفي يا مشكل زا شما نمي باشيد. شما فقط در قبال انتخاب ها و اقدامات خودتان مسول هستيد.

همچنين كتاب هاي مناسبي در اين حوزه وجود دارند كه نحوه مشخص كردن و اعمال كردن محدوديت ها مناسب و ايجاد روابط سالم تر را به شما آموزش مي دهند. همچنين شما مي توانيد به گروه هاي حمايت كننده ملحق شويد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 42

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1801
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 156
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 191
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8048
  • بازدید ماه : 39554
  • بازدید سال : 1661598
  • بازدید کلی : 8796116
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی